21 mars 2013

Vitaminez vous !


 Par hasard mon medecin rhumatologue a souhaiter faire une vérification de la vitamine B12, car une carence pouvait expliquer mes gastrites.

Cette vitamine se trouve en général dans la viande, les produits carnées. 

Ayant une alimentation assez carnivore, je trouvais ca un peu inutile, mais puisque je suis un bon petit soldat, j'obeis aux ordres. Et une prise de sang, une !

Et bien, surprise, je suis carencée en vitamine B12, et pas qu'un peu !

Cette carence peut provoquer des maux de tête, mais surtout des douleurs gastriques, des brulures d'estomac ! Tiens, tiens, exactement ce que j'ai.

Je prend donc un supplement vitaminiques depuis quelques semaine, et ca marche ! J'ai moins de douleur a l'estomac.

Comme quoi il ne faut rien negliger.

Donc un conseil, à votre prochaine prise de sang, demandez à ce qu'on vous verifié la vitamine B12, et toujours la D aussi, qui est souvent en manque dans les maladies auto-immune (je crois que j'en ais deja parlé).


Get vitamins !

By luck my rhumy asked me to check my vitamins B12 level, saying it can cause stomach issue.

This vitamins is found in meat in general.

I eat a lot of meat, I mean I eat meat or fish once a day at a minimum. So I found the idea to be missing this vitamins really strange, but I'm a good patient, I did the blood test.

Surprise ! I have a really low level in vitamins B12.

This fail can cause headache, but mostly acidity in the stomach, exactly what I'm suffering !

So now I'm taking vitamins B12 everydays. And it's working ! I have really, less stomach pain.

That prove you should not avoid anything.

So if I can give an advice, for your next blood test, ask for the vitamins B12 to be check, and also the vitamin D, this one is really important with autoimmune disease, I think I talked about before.

2 commentaires:

AutoimmuneGal a dit…

Great to read your post and thanks for the important tip. Glad your doctor checked your B12 and it's helping you. I'll add this to my list for upcoming appointments.

annie a dit…

Good for you. One thing I've noticed with my stomach issues is, since my doctor prescribed vitamin D, my intestinal issues have really improved. Great news for other people to know.